دیدار با خانواده شهدا

'خرمشهر را خدا آزاد کرد' امام خمینی (ره)

دیدار با خانواده شهدا به مناسبت فتح خرمشهر

به مناسبت گرامی داشت سوم خرداد ، سالروز فتح شکوهمند خرمشهر، جمعي اعضای کانون توحید و نمازگزاران مسجد حضرت علی اصغر(ع)  از خانواده شهید فتح خرمشهر، غلامحسین دستاران ديدار کردند  خانواده شهید خاطراتي از رشادت ها و ايثار گري هاي شهيدشان بازگو نمودند.

 

ادامه عکس ها

ادامه نوشته

دیدار با خانواده شهدا

هم زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی مسئولین کانون فرهنگی هنری توحید کاشان به همراه نمازگزاران مسجد حضرت علی اصغر (علیه السلام) با خانواده محترم شهدا دیدار نمودند

دیدار با خانواده شهیدان حاجی کریمی

 

 

نظر قرآن‏ در رای اکثریت

آنچه در مجموع از آیاتِ قرآن برمى‏آید این است كه «اكثریت بمثابه معیار حقّ» بطور كلّى متناقض با نظر قرآن در مورد «اكثریت» است و هیچ راهى براى جمع این دو نظر وجود ندارد. قرآن مجید با تعبیراتى بسیار عجیب و حتّى در اكثر موارد بسیار شدیداللّحن، نه تنها «رأى اكثریت» را «معیار مطلق حقّ» نمى‏داند، بلكه برخلاف آن، «رأى اكثریت» را غالباً باطل مى‏شمارد. نمونه آیاتى كه در این زمینه وجود دارد آن همه است كه به ناچار باید تنها به منتخبى از آنان بسنده كرد. در بعضى از این مجموعه آیات آن همه صراحت همراه با شدّت لحن موجود است كه ما را از هر گونه تأویل و تفسیرى بى‏نیاز مى‏كند. مثلاً آیه مباركه 116 از سوره «انعام» كه مى‏فرماید:«وَ اِن تُطِعْ اَكْثَرَ مَنْ فِى اْلاَرْضِ یضِلّوكَ عَنْ سَبیلِ اللّهِ اِنْ یتَّبِعونَ الاَّ الظَّنَّ وَ اِنْ هُم الاّ یخْرُصونَ» [و اگر از اكثریت مردم كره زمین اطاعت كنى، تو را از راه خدا گمراه خواهند كرد، كه آنان جز از «ظنّ» تبعیت نمى‏كنند و جز «دروغ» نمى‏ورزند]. 

و یا در آیه مباركه 78 از سوره «زخرف» مى‏فرماید: «لَقَدْ جِئْناكُم بِالْحقّ ولكِنَّ اَكْثَرَكُمْ لِلْحقّ كارِهونَ»(1) [ما حقّ را براى شما آوردیم، امّا اكثریت شما مردم از حقّ كراهت داشتید]. «كراهت از حقّ» در اینجا صفتى است كه قرآن براى اكثریت ذكر مى‏كند.

و یا در آیه مباركه 106 از سوره «یوسف» مى‏فرماید: وَ ما یؤْمِنُ اَكْثَرُهم بَاللّهِ اِلاّ وَهُم مُشْرِكونَ» [و اكثریت مردم به‏خدا ایمان نمى‏آورند مگر آنكه مشرك هستند]. این آیه مباركه ناطق بدین معناست كه ایمان اكثریت مردم درآمیخته با شرك است.

و در آیات دیگر اجمالاً اكثریت خلق را به صفاتى از این قبیل متّصف مى‏دارد: «اَكْثَرَ النّاسِ لا یشْكُرونَ» (243 بقره)؛ «اَكْثَرَ النّاسِ لا یعلَمونَ» (187 اعراف)؛ «اَكْثَرَ النّاسِ لا یؤمِنونَ» (17 هود)؛ (اَكْثَركُمْ فاسِقونَ) (59 مائده) ؛ «اَكْثَرُهُم لا یعْقِلونَ» (103 مائده) ؛ «اَكْثَرَهُم یجْهَلُونَ» (111 انعام) ؛ «وَ ما یتَّبعُ اَكثَرُهُم اِلاّ ظَنّاً» (36 یونس) ؛ «اَكثَرُهُمُ الْكافِرونَ» (83 نحل)... و بالاخره مجموعه آیات قرآن درباره «اكثریت» حكایت از این دارد كه تمایلات اكثریت نه تنها با حقّ سازش ندارد، بلكه غالباً متناقض آن است.

در جلد هفتم ترجمه تفسیر «المیزان» صفحات 172 و 173 آمده است: «و اینكه گفتیم روش اسلام به پیروى از حقّ است، نه سازش با تمایلات مردم، از روشن‏ترین مطالبى است كه از قرآن مجید بدست مى‏آید. خدا مى‏فرماید: «هُوَ الَّذى اَرْسَلَ رَسولَهُ بِالهُدى‏ و دینِ الْحقِّ» (2) (توبه 33) و مى‏فرماید: «وَاللّهُ یقْضى بِالحقّ»(3) (مؤمن 20) و در توصیف مؤمنین چنین مى‏فرماید: «وَتَواصَوا بِالْحَقِّ»(4)(عصر3) و مى‏فرماید: «لَقَد جِئناكُم بِالْحقّ وَلكنَّ اَكْثَرَكُم لِلْحقّ كارِهونَ»(5) (زخرف 78). در این آیه اعتراف كرده است كه «حقّ» سازشى با تمایلات اكثریت و هوى‏ و هوسهاى ایشان ندارد و سپس لزوم موافقت با اكثریت و هواهاى ایشان را به‏نام اینكه موجب فساد است رد نموده مى‏فرماید: «بَل جائَهمْ بِالْحقِّ وَ اَكثَرُهُمْ لِلْحقِّ كارِهون. وَلَوِ اتَّبَعَ الْحقُّ اًهْوائَهُم لَفَسَدَت السّمواتِ والْاَرضُ و مَنْ فیهنَّ بَلْ آتَیناهُم بِذِكْرِهِمْ فَهُم عَنْ ذِكْرِهِمْ مُعرِضونَ» (70 و 71 مؤمنون). [ بلكه در (كمال عقل) دین حقّ را بر آنها آورده ولیكن اكثر آنها از حقّ متنفرند و اگر حقّ تابع هواى نفس آنان شود، همانا آسمان و زمین و هرچه در آنهاست فاسد خواهد شد. بلكه ما براى تذكّر آنها قرآن را فروفرستادیم و آنان بناحقّ از او اعراض كردند].و ما مى‏بینیم كه جریان حوادث و روزافزون شدن حجم فساد، مفادّ این آیه را تصدیق مى‏كند». (پایان سخن علاّمه)

بیان حضرت علاّمه در این زمینه ناظر بدین معناى بسیار ظریف است كه سرچشمه «حقّ» در درون انسان و ذهن او نیست، بلكه «حقّ» متبوع انسان و داراى واقعیت خارجى است و در نهایت این انسان است كه خود را، علم و ادراك و اعمال خود را با میزان «حقّ» مى‏سنجد، نه اینكه حقّ تابع علم و ادراك و اعمال انسان باشد. حال آنكه در تمدّن امروز بشرى، «تمایلات اكثریت» و «قوانین مدنى» میزان و معیار حقّ است. البتّه ظهور این مطلب به طرز تلقّى بشر امروز از «انسان» باز مى‏گردد و همه مكتب‏هاى فلسفى جهان امروز شاخ و برگهاى درختى هستند كه ریشه در خاكِ «اومانیسم» دارد.

«اومانیسم» را در ایران همواره به «مكتب اصالت انسان» و یا «انسان‏گرایى» ترجمه كرده‏اند و در مقام تحسین و تمجید، آن را با بیانِ اسلام در اطراف انسان و خلیفگى و امانتدارى او قیاس كرده‏اند، حال آنكه «اومانیسم» مكتبى است كه اگر هم دَم از خلیفگى و جانشینى انسان بزند، مقصدش خلیفه‏اى است كه آفریدگار را به اعتزال كشانده و خود بر اریكه او تكیه زده است! هر چند كه غالباً خودِ آنان نیز صراحتاً این مدّعاى شرك‏آمیز را گستاخانه بر زبان رانده‏اند و اِبا نداشته‏اند از آنكه به «لا مذهبى» شناخته شوند [و حتّى چه پنهان! كه در نظام ارزشى منوّر الفكرى، «لا مذهبى» افتخارى بزرگ است!] و ایكاش كه «اومانیسم» مكتبى بود در كنار سایر مكاتب؛ و نه اینچنین است: «اومانیسم» بعد از «رنسانس» رَحِمِ پرورش همه مكتب‏هاى فلسفى و روش‏هاى سیاسى و قوانین مدنى و میثاق‏هاى بین‏المللى بوده است.(6)

قصد ما در اینجا نقد «اومانیسم» نیست، بلكه سخن از «حقّ» بود و اینكه «حقّ» متبوع است، نه تابع و باید كه «تمایلات اكثریت» را با «حقّ» سنجید، نه آنكه معیار حقّ تمایلات اكثریت قرار بگیرد.(7) از نظر قرآن، فطرتِ آفرینش مبتنى بر «حقیقت» است و بدین ترتیب «حقّ» عین واقعیت خارجى است. بیان قرآن در این زمینه بسیار بسیار شیرین و جذّاب است:«مَثَلُ الّذینَ كَفَروا بِرَبِّهم اَعْمالَهُمْ كَرَماد اشْتَدَّتْ بِهِ الرّیحُ فى یوْمٍ عاصِفٍ لا یقْدِرونَ مِمّا كَسَبوا عَلى شَىْ‏ءٍ ذلِكَ هُوَ الضّلالُ البَعیدُ اَلَمْ تَرَ أنَّ اللَّهَ خَلَقَ السَّمواتِ وَاْلاَرْضَ بالْحقّ اِنْ یشَأ یذْهِبْكُمْ وَ یأْتِ بِخَلْقٍ جَدیدٍ و ما ذلك على اللَّه بعزیز»(8) - [تمثیل آنان كه به پروردگار خویش كفر ورزیدند، اعمالشان همچون خاكسترى است كه در روزِ تندباد شدید، بادى شدید بر آن بوزد و از همه كوشش خود هیچ نتیجه‏اى نبرند؛ این همان ضلالت دور از طریق نجات است. (اى بشر) آیا ندانستى خدا آسمانها و زمین را به حقّ آفریده و اگر بخواهد جنس بشر را در زمین نابود سازد و خلقى دیگر از نو آفریند؟ و این كار اصلاً بر خدا دشوار نیست‏].
از خاكسترى كه این‏چنین باد شدیدى بر آن بوزد چه باقى مى‏ماند؟ هیچ. و با توجّه به اینكه حیاتِ اخروى انسان همان حقیقت اعمال اوست كه ظهور پیدا مى‏كند، این تمثیل از واقعیت بسیار دردناكى پرده بر مى‏دارد؛ مى‏فرماید: اعمال آنان كه به خدا كفر ورزیدند همچون خاكسترى دستخوش بادى عاصف است و چون موجودیت اخروى انسان، در حقیقت، متناسب با اعمال اوست، كفّار در آخرت گمشدگانى هستند كه دور از حقّ و محروم از لقاء او در ظلمات جهنّم پراكنده‏اند و این همان «ضلالت بعید» است. و بعد در بیان علّت آن مى‏افزاید: «مگر نمى‏بینى كه پروردگار آسمانها و زمین را مبتنى بر «حقّ» آفریده است؟» یعنى اگر كفّار در ظلمات ضلالتِ بعید همچون خاكسترى دستخوش باد گم مى‏شوند بدین علّت است كه حقّ عین واقعیت خارجى است و جز «حقّ» هرچه هست فانى است. در بیان این معنا آیات دیگرى آمده است: «كُلُّ مَنْ عَلَیها فانٍ وَ یبْقى‏ وَجْهُ رَبِّكَ ذوالْجَلالِ وَالْاِكرامِ»(9)

[هرچه روى زمین است دستخوش مرگ و فناست و وجه پروردگار صاحب جلال و اكرام است كه باقى مى‏ماند]. و یا «كُلُّ شَىْ‏ءٍ هالِكٌ اِلاّ وَجْهَهُ»(10) [همه چیز جز وجه اللَّه فانى است‏] - و این آیات بیانگر این نكته بسیار زیبا نیز هست كه «اعمال حقیقى»، «وجهى» است كه پروردگار بدان تجلّى دارد و اینچنین است كه در عالم وجود هیچ چیز جز «وجه او» باقى نمى‏ماند. این حدیث كه «بِالْعَدْلِ قامَتِ السَّمواتُ وَالارض» نیز بیان همین معناست: «عدل» از جلوه‏هاى «حقّ» است و آسمانها و زمین، چه در «قالب و ظاهر» و چه در «باطن» بر «عدل» استوارى دارد.

در پاسخ به این سؤال كه: «پس چیست این مظالم و بى‏عدالتى‏ها كه كره ارض را پوشانده است؟»، باید گفت: دنیا عالم بروز و ظهور «ماهیات» است و «ماهیات» حجاب یكدیگر و حجاب «حقّ»اند، اگر نه هیچ چیز جز «حقّ» و «عدل» در دنیا وجود ندارد. امّا از آنجا كه ما «ارتباط» خویش را با «حقّ» از طریق «اسباب» و «علل» و «ماهیات» و «هویت»ها برقرار مى‏داریم، «حقّ» در عمقى دور از دسترس حواسّ ما و باصطلاح در باطن عالم قرار مى‏گیرد، حال آنكه اصلاً قوام عالم به «حقّ» است و به «عدل» («عدل» را «وضعیت حقیقى اشیاء» معنا كرده‏اند)(11).

منبع:  مقاله مرورى بر مبانى‏ حاكمیت سیاسى در اسلام‏ (شهید سید مرتضی آوینی)

استقبال از 96 شهید گمنام در کاشان

مراسم استقبال از 96 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس از ساعت 19 روز پنجشنبه 11 خردادماه شب میلادجوادالایمه از میدان امام رضا(ع) باحضوراقشار مختلف مردم واعضای کانون توحید در کاشان آغاز شد

 
 برگزاری مراسم دعای کمیل و احیا ازشب تا صبح جمعه ادامه داشته و بعد از اقامه نماز جماعت صبح در میدان جهاد و برگزاری دعای ندبه، کاروان شهدای گمنام ساعت 7:30 دقیقه صبح از میدان جهاد به طرف میدان معلم، بلوار شهید مطهری و میدان بسیج حرکت و در ادامه به طرف راوند، اتوبان کاشان ـ قم و مشکات و به طرف قم حرکت می‌کند.

96 شهید گلگون کفن در مرحله چهارم تفحص در خاک عراق از مناطق عملیاتی مجنون و فاو کشف و از طریق منطقه مرزی شلمچه به آغوش میهن اسلامی بازگشته‌اند.

لازم بذکر است پیکرهای این شهدا در روز 14 خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در آغوش روح الله آرام می‌گیرند.
 

بمناسبت ورود شهدا به شهرمون

ای آسمان روزی دعاهاحرمتی داشت
این جبهه هااین اسخوان هابرکتی داشت
هر فاطمیه با شهیدان الفتی داشت
تابوتشان بردوش مردم قیمتی داشت
بر اینهمه محرومیت باید بگرییم
بر این دل پر معصیت باید بگرییم
دیگرچراشوق شهادت هابه سرنیست؟
دراشک های روضه های مااثرنیست؟
دیگرچراازآن تفحص ها خبرنیست؟
مارا بسوی آسمان عزم سفرنیست؟
ای کاش ازاین زخم کاری مینوشتم
برروی جعبه یادگاری مینوشتم
بعدازشماتنهاو تنهامانده ام من
باعمرطولانی به دنیامانده ام من
باز من و یک حس و حال کربلایی
شعر کجایید ای شهیدان خدایی

وصيت‌نامه شهيد «سيدمصطفي حسن‌زاده»

در وصيت‌نامه شهيد سيدمصطفي  آمده است:

 قدر اين نعمت رهبري كه جز لطف خداوند هيچ چيز ديگري نيست را حفظ كنيد و خدايي ناكرده حركتي انجام ندهيد كه قلب او را ناراحت كنيد؛ او نماينده امام زمان و اولاد رسول‌الله است كه خداوند و شهدا و رسول خدا از ما نخواهند گذشت.

به گزارش سایت ساجد ، شهيد «سيدمصطفي حسن‌زاده» فرمانده اطلاعات ـ عمليات لشكر 14 امام حسين (ع) در تيرماه 1340 در كاشان ديده به جهان گشود و در خانواده متدين خود و تحت آموزه‌هاي ديني رشد يافت.
اين شهيد والامقام با تشويق مادري مهربان و همراهي پدري انقلابي پا به عرصه مبارزه با رژيم طاغوت نهاد و پس از پيروزي انقلاب حدود 3 ماه از محافظان امام خميني (ره) بود. شهيد حسن‌زاده كارهاي بسيار ارزشمندي در دوران دفاع مقدس در زمينه اطلاعات عمليات انجام داد به طوري كه شهيد خزاري او را به تنهايي «يك لشكر» خواند.

سرانجام شهيد «سيدمصطفي حسن‌زاده» با مسئوليت فرماندهي اطلاعات عمليات لشكر 14 امام حسين (ع) توسط ضدانقلاب شناسايي شد و در منطقه مريوان با اصابت تركش‌هاي گلوله توپ بر پيكرش با تني بي‌سر و در حالي كه يك ‌دست و يك ‌پايش قطع شده بود، در تاريخ اول مهر 1362 به زيارت سيدالشهدا (ع) رفت.

در وصيت‌نامه اين شهيد آمده است:

‌اَللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْياىَ مَحْيا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ؛ با سلام و درود به رهبر كبير انقلاب خميني بزرگ منجي انسان‌ها از كفر به ايمان و ظلمت به نور و از شرك‌پرستي به خداپرستي و سلام بر شهيدان و خانواده محترم آنها و سلام بر معلولين اين شهيدان زنده تاريخ.

هم اكنون كه چشم از اين دنيا بسته و براي زندگي اخروي در جهان ديگر هستم و از ميان شما رفته‌ام چند جمله را به عنوان وصيت براي شما عزيزان باقي مي‌گذارم. اي خداوند بزرگ! تو خود شاهدي ما جز رضاي تو و اطاعت از ولي حجت تو به چيز ديگر عمل نكرديم و اين راه كه راه حسين و اصحاب اوست با دلي باز و چشم بصيرت پذيرفته‌ايم.

ما به اين راه قدم گذاشته‌ايم تا به نداي «هل من ناصر ينصرني» حسين جواب داده باشيم و اولاد او را در اين زمان كه او ياري مي‌كند دين خدا را و مبارزه مي‌كند با كفر و شرك ياري كرده باشيم. تا در آن روز محشر در صف شهيدان كه پرچم سرخ آن را حسين‌بن‌علي (ع) بر دوش مي‌كشد، قرار بگيريم.

اي خداوند بزرگ ما هدفي جز پاسداري از اسلام و مسلمين كه شهدا اين وظيفه سنگين را به عهده ما گذاشتند، نداشته‌ايم. ما مي خواستيم اين جمله را بگوييم و عمل كنيم كه اگر دين خدا با كشته شدن ما احيا مي‌شود پس اي مرگ بيا تا من تو را در آغوش بگيرم و بر تو لبخند زنم كه سعادتي از اين بالاتر كه همان راه حسين است، نيست.

من آرزو داشتم كه با روي خونين و بدني پاره پاره رسول خدا (ص) و حسين (ع) را ملاقات كنم تا در پيشگاه خداوند و شهدا روسفيد باشم. و شما اي ملت قهرمان ايران خداوند شما را انتخاب كرده و بر شما منت گذاشته تا دين او را در روي زمين حاكم و زمينه را براي ظهور ولي‌الله الاعظم امام زمان (ع) آماده سازيد تا مستضعفان بر مستكبران پيروز شود و شكر اين نعمت بزرگ كنيد.

بدانيد كه اين قيام شما دنباله قيام كربلا است و چون براي رضاي خداوند است از هيچ قدرتي نترسيد. استوار و مصمم همان گونه كه تاكنون بوده‌ايد و وحدت خود را حفظ كرده‌ايد و در زير سايه ولايت فقيه و گوش به فرمان امام امت بوده‌ايد و ياور و در كنار روحانيت اين همبستگي و وحدت الهي را حفظ كنيد قدر اين نعمت رهبري كه جز لطف خداوند هيچ چيز ديگري نيست و تاكنون از غيبت كبري جامعه اسلامي چنين رهبري به خود نديده است حفظ كنيد و شكر خداوند را به جا آوريد.

خدايي ناكرده حركتي انجام ندهيد كه قلب او را ناراحت كنيد؛ او نماينده امام زمان و اولاد رسول الله است كه خداوند و شهدا و رسول خدا از ما نخواهند گذشت. اي پاسدارن عزيز! پايداري كنيد خود را و پاسداري كنيد ولايت فقيه را و بازوي مسلح او باشيد در كنار روحانيت از دستاوردهاي انقلاب و براي نجات مستضعفين گام برداريد.

پدر و مادر گراميم خوشحال باشيد كه ثمره عمرتان و زحماتي كه براي من در راه سعادت و ارشاد منكشيديد به هدر نرفته است و امانتي كه خداوند به شما داده بود در راه او قرباني كرده ايد و در نزد او روسفيد خواهيد بود. انشاءالله
و شما اي خواهران و برادران پاسداري كنيد اسلام عزيز را. و تو اي همسر گراميم ما همه در آزمايش الهي هستيم صبر پيشه كن كه خداوند به آنچه انجام مي گردد آگاه و هيچ چيز جز به دستور او به وقوع نمي پيوندد. مزد زحمات و مصيبت خود را از خداوند متعال بخواهيد. از كليه دوستان و آشنايان حلاليت مي‌خواهم. خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار؛ والسلام

روزشمارهفته اول جنگ

ك مقام ارشد عراقي، شرايط عراق را براي پايان دادن به جنگ اعلام كرد:1- ايران حاكميت ماكل عراق را برشط العرب به رسميت بشناسد.2- حاكميت سه جزيره تنب بزرگ وكوچك وابو موسي را به اعراب واگذار كند.3- به اقليت عربساكن خوزستان خود مختاري بدهد.

  31شهريور59: -هجوم سراسري عراق درساعت 14:20دقيقهبا آغاز تك گسترده هوايي به تهران وساير شهرهاي ايران آغاز شد و سپس يگان هاي زميني ارتش عراق ازشمال قصرشيرين تا آبادان حمله سراسري خود را شروع كردند.
-امام خميني ضمن هشدار به گروه هاي مخالف نظام و برحذرداشتن آن از برپايي اغتشاشات
درآستانه بازگشايي مدارس، فرمود: گمان نكند ملت و دولت وارتش ايران عاجز از اين است كه جواب اينها را بدهد. ملت مان بايد خيال بكند كه جنگي شده استو.. دست وپاي خود راگم كنيم. يك بمبي اينجا انداخته اند و فرار كرده . يك دزدي آمده سنگي انداخته و فرار كرده. آن روز كه مسئله هجوم عراق جدي شد، به تمام اينها(ارتش و سپاه) به طورجدي امر مي نم كه عمل بكنند وعراق را سرجاي خودش بنشانند. ما جرممان اين است كه با امريكا مخالف هستيم. سربازهاي ارتش عراق و صاحب منصبان ارتش عراق بايد بدانند كه جنگ با ايران، جنگ با اسلام است، جنگ با خدا است، جنگ با رسول خدا استو اين از اعظم محرماني است كهخ داي تبارك و تعالي نميس گذرد از او.
-مذاكرات هئيت اعزامي عراق با مأموران بلند پايه شوروي در مسكو آغاز شد.
-ادموند ماسكي وزير خارجه امريكا از نمايندگان كشورهادرخواست از ايران بخواهند گروگانهاي امريكايي درايران را آزاد كنند. او گفت: درگيري ايران وعراق دستور ملاقات وي با آدنره گروميكو وزري خارجه شوروي قرار دارد.
1مهر 59: -كارتر رئيس جمهور امريكا گفت: جنگ ايران با عراق ممكن است به آزادي گروگانها امريكايي منجر شود. از طرفي جنگ مي تواند ايران را مورد لزوم صلح و قبول قوانين بين المللي متقاعد سازد.
-سخنگوي كاخ سفيد امريكا گفت: امريكا اميدواراست، شوروي در اين زدوخورد دخالت نكند.
- سخنگوي دولت امريكا گفت: دولتش نگران بالارفتن جنگ ايران وعراق است واميدواراست اين درگيري هيچ واكگنشي روي گروگانهاي امريكايي نداشته باشد.
- برژنسكي مشاورملي امريكا گفت: اكنون بايد كاري كردكه مدارس دوباره به صورت سنگر مبارزه عليه رژيم ارتجاعي ايران در آيد. بايد دانش آموزان وحكومت پاسداران روبه روي هم قرار دهيم.
- امام خميني طي فر ماني 7ماده اي قواي مسلح و فرمانده كل قوارا تحكيم بخشيد ومردم، جرايد، نهادهاي قضايي ودولتي را ازهرگونه اقدامي كه به تضعيف قواي مسلح منجر شد برحذر داشت، امام همچنينبا دعوت از اقشار مردم به وحدت، تأكيد كرددست از اختلافات جزئي برندارند.
-مناخيم بگين نخست وزير اسرائيل گفت: ما از درگيري ايران و عراق شديداً شادمان هستيم، ولي واقعيت اين است كه خطري جدي منطقه رات هديد مي كند.
-اسحاق شامير وزير خارجه اسرائيل گفت: جنگ ايران و عراق ادامه صدورن فت را به غرب بيش ازمناقشه اعراب واسرئايل به خطرمي اندازد.
-دبير كل سازمان ملل ازايران وعراق خواست به خون ريزي خاتمه دهند.
-حبيب شطي دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي طي پيامي به ايران و عراق خواستارآتش بس فوري در جنگ شد.
-داريوامريكا: روابط عراق با شوروي، باتهاجم نظامي شوروي با افغانستان، تا حدودي به سردي گراييد. با وجود اين روابط دو كشوربراساس پيمان دوستي وهمكاري 1972، ادامه دارد. عراق براي دريافت وسايل مورد نياز خود از شوروي با مشكلي روبه رو نيست.
-راديو لندن: عراق ازموضغ خود مبني بررد مذاكرات صلح با اسرائيل فاصله گرفته وارتباط خود را با شوروي كم وبا كشورهاي محافظه كارعرب، ازجمله كويت وعربستان گسترش داده
است. براي عراق، ايستادگي درمقابل ايران، بهترين راه جهت كسب اعتباردرميان ملل عرب است.
2مهر 59: -سفير ايران درمسكوازشوروي خواست صدوراسلحه به عراق رامتوقف سازدوتجاوز عارق را محكوم كند. وي گفت: بي طرفي شوروي درصورت ادامه ارسال سلاح به عراق مفهومي ندارد.
-يك مقام ژاپني امكان هرگونه مداخله امريكا و شوروي در جنگ ايران و عراق را مردود دانست و معتقد است عراق ازسلسله جبال زاگرس كه داخل ايران ودر 100كيلومتري مرزعراق فراتر نخواهد رفت.
-در منامه اعلام شد 30 نفت كش عظيم، دران سوي تنگه هرمز متوقف شده اند.
- راديو لندن: عراق ازهنگام برقراري صلح ميان مصرواسرائيل، خيال دردست گرفتن رهبري جهان عرب را درسر داشت.
-راديو امريكا: اينك كه ايران در لبه پرتگاه هرج و مرج انقلابي قرار گرفته، عراق آمده است ازآن سود جسته وخود را به كانون قدرت خاور ميانه تبديل كند.
3مهر59: -طارق عزيز پس ازديدار از مسكو وارد پاريس شد.
- گروميكو وزيرخارجه شوروي: واشنگتن ضمن تدارك تجاوزعليه ايران وساير كشورهاي خليج فارس، به هروسيله مي كوشد جنگ ايراوعراق را شدت بخشد.
- انورسادات گفت: جنگ ايران وعراق بهترين فرصت را براي سرنگون كردن رژيم غيرمسؤل خميني ، دراختيار ارتش ايران قرارداده است.
-به دنبال اردن، قطر و كويت امروز عربستان سعودي، مراكش، يمن شمالي، موريستاني ازعراق
پشتيباني كردند.

alt

-درپي بمباران جزيره خارك توسط عراق، ايران تهديد كرد، تنگه هرمز را مسدود خواهد كرد.
-كارتر گفت: لازم است راههاي آبي به خصوص تنگه هرمز باز بماند و امريكا براي بازماندنآمدن با ساير كشورها تماس گرفته است.
4مهر59: -روزنامه تاميز ونشت: چند ژنرال شاه پرست، براي تهيه مقدمات كودتا درايران، كميته اي درلندن تشكيل داده اند كه ارتشبد آريانا در رأس آن است.
-آريانا فرمانده ارتش شاهنشاهي، درپيامي خود را فرمانده ارتش آزداي بخش ايران ناميد و از سربازان خواست رژيم ايران را سرنگون كنند.
-وزيرخارجه عراق گفت: بغداد حاضر با مذاكره است.
-صدورنفت عراق قطع شد.
 - صدام درپاسخ به آتش بس كه دبيركل سازمان ملل متحد درخواست كرده بود؛نوشت: عراق علاقمند است مواضع ايران را درقبال آتش بس بداند.
-يك مقام ارشد عراقي، شرايط عراق را براي پايان دادن به جنگ اعلام كرد:
1- ايران حاكميت ماكل عراق را برشط العرب به رسميت بشناسد.2- حاكميت سه جزيره تنب بزرگ وكوچك وابو موسي را به اعراب واگذار كند.3- به اقليت عربساكن خوزستان خود مختاري بدهد.
-راديو اسرائيل: دولت عراق ازحملات متقابل ايرانشگف زده شده است. جنگ بيش از آنچه عراق انتظار داشت، توسعه يافته است.
- وزيردفاع عراق گفت: عراق خواستار بازپس گرفتن اراضي مرزي وكنترل شط العرب است و تا ايران به خواسته هاي برحق ما پاسخ مثبت ندهد، به جنگ ادامه خواهيم داد.
- سفيرعراق درپاكستان گفت: عراق به تهيه اسلحه از شوروي ادامه خواهدداد.اين مسئله مربوط به موافقت همكاري و دوستي دو كشور است.
-عراق اعلام كرد، صادرات نفت خود را قطع كرده است.
-ضياء الحق رئيس جمهور پاكستان براي ميانجي گري بين ايران وعراق وارد تهرنا شد.
-بني صدر(رئيس جمهور): براي ميانجي گري وآشتي، آمادگي نداريم. تنها در صورت برآورده شدن دوشرط: پايان يافتن تها جمات عراق و عدم حمايت بغداد از شورشيان جدايي طلب غرب ايران، ملاقات با نمايندگان عراق امكان پذير است.
-آقاي محمدعلي رجايي (نخست وزير): ما ميانجي گري را نخواهيم پذيرفت. اين جنگ باكشور نيست، جنگ عقيده با عقيده است.
-عراق پيشنهاد كوبا را براي ميانجي گري پذيرفته است.
5مهر 59: -كارتر رئيس جمهور امريكا گفت: احتمالاً موضوع احتياجات ايران به لوازم يدكي نظامي، در مذاكره آزادي گروگان هاي امريكا يي گنجانده خواهند شد.
-ريگان نامزد رياست جمهوري امريكا: آنچه اكنون در عراق وايران وري داده، تنايج سياست هاي دولت كارتر ظرف سه يا شش ماه گذشته است.
- پنتاگون: امريكا نيروي هاي نظامي خود را در خليج فارس گسترش مي دهد. از جمله20600 تفنگدار دريايي در خليج فارس مستقر شده اند.
-نخست وزير فرانسه گفت: فروش سلاح فرانسه به عراق در چهار چوب مهكاري دوجانبه صورت مي گيرد و عراق براي بدست آوردن سرزمين هايش كه ايران آن را تصرف كرده است، طبلق معاده سال 1975 مي جنگد.
-وسريه درمورد گشايش مجدد خط لوله نفتي كه از خاك سوريه به مديترانه مي رسد، جواب مثيت داد. اين خط از سال 1976بي مصرف مانده بود.
-راديو مسكو:29 ناو جنگي امريكا به خليج فارس نزديك مي شوند و نيروهاي واكنش سريع امريكا به حال آمده باش در آمده اند.
-راديو لندن: اگر 6روز پيش صدامفكر مناسبي براي تحقير ايران پيدا كرده و مي تواند موضع خود را در عراق تحكيم بخشد و مرد قدرتمندجهان عرب شود، ماروز بايد در اين فكر تجيد نظر كند. هدف عراق از حمله به ايران بي اعتبار كردن رژيم آيت الله خميني بوده است. ولي به نظر مي رسد كه هدف مزبور با شكست مواجه شده و برعكس موجبات اتحاد مردم ايران را فراهم كرده است.
-راديو كلن: همبستگي اعراب نسبت به عراق به دليل علاقمندي به رژيم عراق نيست، بلكه ترس ازانقلاب ايران است.
  6 مهر 59: -وزيرخارجه عراق گفت: عراق نگران است كه حملات هوايي ايران به تاسيسات نفتي عراق، در وتنايي عراق باري جنگيدن وقفه ايجاد كند.
-وزري دفاع عراق(عدنان خير الله): عراق هنوز به طوركامل درگير نشده است.
-دراثرخرابيكاري لوله اي كه نفت عراق را به تركيه منتقل مي كند صدورنفت عراق تا پايان
مرمت تاسيسات نفتي عراق متوقف است.
- شوراي امنيت بيشتربه قوه قهريه پرهيز ملل متحد در قطعنامه 479 خود از ايران و عراق خواست ازتوسل بيشتربه قوه قهريه پرهيز كرده و پيشنهاد ميانجي گري را بپذيرند.
-ياسر عرق=فات، حبيب شطي، ظياء الحق، درتهران خواستار پايان جنگ شدند اما رئيس جمهور ايران گفت: تا بيرون راندن آخرين متجاوز از مرزهاي خودبا تمام قدرت به نبرد ادامه مي دهيم.
-فيدل گسترورئيس جنبش عدم تعهد ورهبر كوبا گفت: وضع درخاورميانه بساير خطرنا كاست. وزرر خارجه ما به مأموريت ميانجي گري ميان تهران و بغداد ادامه مي دهد.
- آقاي هاشمي رفسنجاني(رئيس مجلس شوراي اسلامي)گفت: ما جنگ راغ شروع نكرده ايم كه پيشنهاد آتش بس را بدهيم. عراق تجاوز كرده است. آنها ازتجاوزشان دست بردارند،بعد مسائلي كه بين ما مطرح است قابل مذاكره است.
- آقاي محمد علي رجايي گفت: ما به هيچ وجه بحث سياسي و مذاكره كسي را كه بخواهد ما را به مذاكره تشويق كند، نمي پذيريم.
-سيد احمد خميني در ملاقات با ياسر عرفات: ما با عراق نمي جنگيم، در حقيقت با امريكا مي جنگيم. از شما توقع دارم موضع خود را روشن سازيد، به هيچ وجه صلاحتان نيست حرف مذاكره و چيزهاي دگير را بزنيد.
-نماينده عراق در سازمان ملل:دولتش پيشنهاد ميانجي گري را پذيرفته است.
- وزريرخارجه امريكا: واشنگتن آماده است براي تامين منافع خود در خاورميانه، به هراقدامي ازجمله عمليات نظامي دست بزند.
-انورسادات به امريكا پيشنهاد كرد، درصورت لزوم مي تواندازپايگاه نظامي مصراستفاده كند.
-درهفتمين روزجنگ، صدام خواستارآتش بس فوري شد.

 

شهیدفتح خرمشهر

 

 

قسمتی از وصیت نامه شهید غلامحسین دستاران      تاریخ شهادت31 /۲/1361

        

این وصیت نامه را از فرسنگها راه دور درسرزمین خوزستان برای شما می نویسم، درحالیکه زیر رگبار دشمن قرار گرفته ام .آمدن من به جبهه یک وظیفه ی الهی بود .وظیفه ای که تمام انبیاء وامامان به آن وظیفه دعوت ؛ وخود، زیر بارظلم وستم نرفتند .((اِلهی لا تَکِلنی اِلا نَفسی طَرفَهَ عَینٍ اَبداً))  خدایا دریک چشم بهم زدن مرا بحال خود م وامگذار، تا بتوانم به وظیفه ام عمل کنم.

خدایا تو نیروی ایمان به من بده .خدایااز تو کمک می خواهم که بتوانم در مقابل دشمن بایستم وباآن دشمنانی که علیه تو ودین توقیام کرده اند، بجنگم. خدایاتوگفتی درمقابل دشمن سست نشوید .سنگر ها را رها نکنید وبادشمنان بجنگید. اینک ما به فرموده ی نائب امام زمان ،و مهدی موعود(عج)  درصحنه نبرد قرار گرفته ایم .وما تا آخرین قطره خونمان از اسلام وقرآن حمایت می کنیم .خدایا به عشق تو وبرای اسلام وقرآن تو به جبهه آمده ام.وازتو می خواهم که مرا براه سرور شهیدان ،آقا امام حسین (ع) بپذیری.خدایا گفتی هرکس مرا طلب کند مرا می یابد، وهرکس مرا بیابد می شناسد، وهرکس مرا شناخت دوستم دارد وهرکه مرا دوست داشت عاشقم می شود وهر که عاشقم شود ،عاشقش شوم .وهرکه راعاشق شوم اورامیکشم (شهادت) وهرکه رابکشم دیه او برمن ؛ومن دیه (اجر ومزد)اوراخواهم داد.

خدایا تورا شکر می گویم که به ما چنین رهبری دادی؛رهبری که تمام زندگی ام رامدیون او می دانم .این رهبر بود که ما را حرکت داد.واین رهبری امام بود که مرا به لقاء الله فرستاد .خدایا مالم وجانم وفرزندانم فدای یک تار موی امام باد .

به امید پیروزی اسلام ومسلمین جهان

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

 

 

گفت‌وگوبافرزندشهیدبرونسی+وصیتنامه شهید




تصویر بزرگ
پیکرش را که آوردند عاشورایی در سالروز شهادت مظلومه تاریخ در مشهد برپا شد، نمایی از عکسش بر دستان مردم خودنمایی می کرد؛ آری چهره اش غرق در قهقهه مستانه بود و حکایت از عند ربهم یرزقون داشت





پلاک هویت، بخشی از صفحات قرآن به همراه جانماز و مهر، سربند لبیک یا خمینی و لباس بادگیر خاکی منقوش به آرم سپاه یادگاری هایی بود که به همراه پیکر مطهر شهید عبدالحسین برونسی غریبانه در شرق دجله به امانت مانده بود تا امسال این شاگرد حقیقی مکتب نینوا به سرزمین مادری بازگردد و به ندای «این عمار» مقام معظم رهبری را لبیک گوید.پیکرش را که آوردند عاشورایی در سالروز شهادت مظلومه تاریخ در مشهد برپا شد، نمایی از عکسش بر دستان مردم خودنمایی می کرد؛ آری چهره اش غرق در قهقهه مستانه بود و حکایت از عند ربهم یرزقون داشت. صدای بال و پر زدن کبوتران حرم امام رضا(ع) به گوش می رسید، سردار رشید اسلام عبدالحسین برونسی در میان حزن و اندوه و شیون انبوه عزاداران مشهدی بر بال فرشتگان از شهر مشهد تا بهشت مشایعت شد، انتظار زمین برای آغوش گرفتن جسم یکی از پرستوان آسمان شهادت به پایان رسید و شهید برونسی در بهشت رضا به خاک سپرده شد.پیکر شهید برونسی در عملیات ویژه ‌ای در شرق دجله پس از 27 سال کشف شده و در وعده ای عاشقانه به پابوس امام رضا(ع) آمد، بازگشت پیکر شهید برونسی به خراسان رضوی، دهه فاطمیه امسال را عاشورایی کرد.اما این پایان راه نیست چرا که عملیات بدر و شهادت تو نامت را هماره بر سینه کش تاریخ ماندگار کرده و پیامت بر پیشانی بند اعصار، جاودانه خواهد ماند و هیچگاه غبار فراموشی ردپای تو را از ذهن‌ ها محو نخواهد کرد. به قول سید شهیدان اهل قلم : "در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود".
آنچه می خوانید حاصل گفتگوی رجانیوز با مهدی برونسی، فرزند دوم شهید برونسی پیرامون خصوصیات اخلاقی و رفتاری این شهید بزرگوار و همچنین مسائلی که بعد از بازگشت شهید مطرح شد:

می گفت می خواهم شما را خمینی بار بیاورم

اهمیت شیهد برونسی به نماز و قرآن تا جایی بود که از همان سن خردسالی من و خواهر و برادرانم را به یادگیری قرآن و خواندن نماز تشویق می کرد، در خاطرم هست هنگامی که پدر از جبهه برای بازدید خانواده به خانه بازمی گشت بچه ها را دور خود جمع می کرد و می گفت می خواهم شما را خمینی بار بیاورم و  به ما آموزش قرآن و نماز می داد، آن زمان من 10 ساله بودم و بسیار بازیگوشی می کردم، یکروز پدر بعد از آموزش قرآن از ما خواست تا آن را بخوانیم، همه قرآن را خواندند اما بازیگوشی مانع شده بود تا من بتوانم آن را یاد بگیریم، آنروز شهید برونسی گفت امروز نباید ناهار بخوری تا خیلی خوب قرآن را یاد بگیری، من هم قبول کردم. بعد از ظهر آنروز پدرم قبل از رفتن به جبهه به من گفت مهدی جان اگر قول بدهی نماز خواندن را یاد بگیری وقتی برگشتم یک هدیه خوب برایت می آورم من هم قبول کردم که قرآن و نماز را تا برگشتن او خوب یاد بگیرم. طی مدتی به عشق برگشتن پدر به خواندن نماز و قرآن مسلط شدم، اما آن روز آخرین دیدار بود چرا که من از سال 63 تا اکنون به عشق آمدن پدر هنوز منتظر و چشم به راه بوده ام.

شهید برونسی بینش سیاسی بالایی داشت

در زمان ریاست جمهوری بنی صدر، پدر به ما شعار مرگ بر بنی صدر یاد داده بود، آن زمان هیچ کس جرات نمی کرد این حرف را بیان کند اما شهید برونسی بینش سیاسی بالای داشت، مادرم از پدر ایراد می گرفت که بنی صدر رئیس جمهور است و نباید این حرف را زد اما پدر در جواب او می گفت: بنی صدر مخالف امام خمینی است. این شعار دیگر لفظ کلام ما شده بود و با وجود نگرانی های مادر، اما در بازی های کودکانه هم مرگ بر بنی صدر می گفتیم.
با خون گلویش روی خاک نوشت لبیک یا خمینی، جانم زهرا
اخلاص و لقمه های حلال تاثیر خود را روی پدرم گذاشته بود و ولایت پذیری پدرم از امام خمینی(ره) به اندازه محبت او به حضرت فاطمه زهرا(س) بود، همرزمانش برای مادرم نقل کرده اند که پدر در جبهه پس از اصابت گلوله به گلویش، با خون خود روی خاک نوشت دورود بر خمینی، جانم زهرا(س). شهید برونسی با این کار ارادت خود را به حضرت امام (ره) نشان داده است،  در بیشتر عملیات ها پدرم سربند لبیک یا خمینی و یا زهرا را به همراه داشته که در عملیات بدر سربند لبیک یا خمینی به پیشانی اش بوده که پیکرش هم با همین سربند پیدا شد.

 

در دوران حیات علاقه عجیبی به آقا داشت


پدرم حضرت آقای خامنه ای را خیلی دوست داشت و علاقه عجیبی داشت و با ایشان خاطره هایی هم داشته، در وصیت نامه اش در ارتباط با ایشان از عشق و علاقه اش می گوید و ایشان را با نام "سید علی عزیز خودم" خطاب می کند که در فیلم و مصاحبه هایش مشخص است. در وصیت نامه اش خطاب به همسرش نیز نوشته است، "همسرم از وقتی من با این سربند فاطمه و نائب بر حق امام زمان آشنا شدم به خصوص از وقتی که با شاگرد ایشان آقای آیت الله خامنه ای عزیزم آشنا شدم، هدف من عوض شده، اینها هستند که استقامت کردند در راه خدا و ثابت کردند که دین خدا را باید یاری کرد..."
اکنون گویا سری در بازگشت پیکر شهید برونسی همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) وجود دارد، پیکر شهید برونسی یک دنیا پیام است شاید برای یاری آقا آمده برای لبیک به این عمار، کسی نمی تواند سر ایشان را فاش کند تجزیه و تحلیل آن خیلی سخت است. هر کس تحلیل خاص خود را دارد. اما پیکر شهید برونسی هدیه ای از حضرت زهرا(س) بود که در ایام فاطمیه پیدا شد و در روز شهادت حضرت زهرا(س) در بهشت رضا به خاک سپرده شد.
مردم مشهد هر ساله با شور و حال خاصی برای حضرت زهرا(س) عزاداری می کنند اما امسال آنقدر اجتماع عظیمی به عشق دیدن فرزند زهرا جمع شده بودند که بسیار قابل توجه بود، تمام رسانه ها این مراسم را خوب پوشش دادند اما انتظار می رفت که رسانه ملی ویژه تر به این موضوع بپردازد.


بدون انجام آزمایش هم می دانستیم پیکر پدرمان بازگشته است


روز اول که سردار باقرزاده رئیس کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح آمدند منزل ما، حامل پیامی بودند گفتند پیکر شهید برونسی را پیدا کرده ایم اما یکی از برادرانم با این استدلال که شهید برونسی گفته بود من بر نمی گردم، پیکر پیدا شده را به عنوان پیکر پدر قبول نداشت، هر چند که این موضوع در یک خانواده 9 نفره می تواند پیش آید، اما پس از آنکه آزمایش DNA انجام شد و پیکر را دیدیم برادرم مطمئن شد که این پیکر پدر است و حسابی از گفته خود پشیمان شد اما متاسفانه تعدادی از سایت ها و خبرگزاری ها در این باره دورغ نوشتند و وانمود کرده اند که ما پیکر را قبول نکرده ایم.
خواهر کوچکترم پس از پیدا شدن پیکر و در زمان انجام آزمایش، خواب دیده بود، در خواب پدرم به خواهر کوچکم زینب گفته بود شما چرا اینقدر طول می دهید، من خودم آمدم.مادرم هم در عالم رویا یا خواب دیده بود که پیکر پدر را می خواهند غسل دهند، شهید برونسی گفته بود من به غسل نیازی ندارم. اما برای اینکه مقداری شک و تردید برطرف شود تصمیم گرفتیم آزمایش دهیم که قطعیت موضوع روشن شد.


مهم ثابت قدم بودن در خط ولایت فقیه است
به لطف خدا و عنایت شهید بزرگوار، عشق به ولایت در تک تک اعضای خانواده شهید برونسی وجود دارد و همه با عشق به رهبری در خط ولایت فقیه هستند. در وصیت شهید برونسی هم آمده که راهی که رفتم با ولایت بود که ثابت قدم ماندم زیرا مهم ثابت قدم بودن و ماندن است.

وصیتنامه سردار شهید عبدالحسین برونسی

بسم رب الشهدا و الصدیقین
درود همه شهدا و درود همه خانواده شهدا و درو همه انسانهای محرور در سرتاسر عالم به رهبر انقلاب این امام عزیزمان این فرزند فاطمه سلام‌الله علیها و این امام نائب بر حق امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و این یادگار رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم و این یادگار همه انبیا واین عزیزی که همه ما را از بدبختی و بی‌چارگی نجات داد و به راه راست هدایت کرد و درود همه انسان‌ها و درود همه ملائکه‌های مقرب خدا بر این چنین رهبری و این چنین معلمی و نائب برحق امام زمان یعنی حضرت امام خمینی.
وصیتی است که به خانواده عزیزم و به رهروان راه حق و حقیقت و آنچه که می‌گویم از صمیم قلب و با چشم باز این راه را پیموده‌ام و ثابت قدم مانده‌ام و امیدوارم که این قدم‌هایی که در راه خدا برداشته‌ام خدا آنها را قبول درگاه خودش قرار بدهد و ما را از آتش جهنم نجات بدهد.
فرزندانم خوب به قرآن گوش کنید و خودتان را به قرآن متصل کنید و این کتاب آسمانی را سرمشق زندگیتان قرار بدهید. باید از قرآن استمداد کنید و باید از قرآن مدد بگیرید و متوسل به امام زمان باشید ولی فرزندان من، باید به اینهایی که می‌گویم شما خوب عمل کنید این تکلیفی است برعهده شما.
نگویید آنان را که کشته می‌شوند در راه خدا مردگانند بلکه زنده‌اند ایشان، ولی شما در نمی‌یابید...
و هر آینه فرزندانم خدا شما را به این آیات قرآن آزمایش می‌کند حواستان جمع باشد، خیلی خوب جمع باشد و همیشه آیات قرآ» را زمزمه بکنید تا شیطان به شما رسوخ پنهانی نکند.


(همسرم) از وقتی من با این فرزند فاطمه سلام‌الله علیها نائب بر حق امام زمان آشنا شدم و بخصوص از وقتی که با شاگرد ایشان آقای [آیت‌الله] خامنه‌ای عزیز آشنا شدم هدف من عوض شد.
... اینها هستند که استقامت کردند در راه خدا، ‌و ثابت کردند که د ین خدا را باید یاری کرد و به آنها، ملائکه‌های آسمان و ملائکه‌های مقرب خدا و فرشتگان خدا نازل شده.
آنها را بشارت داند، به کجا بشارت دادند؟ به همانجایی که انبیا خدا یعنی به بهشت بشارت دادند. این بشارتی است که از طرف خدا مأموریت پیدا می‌کند به وسیله فرشتگان که به این شهیدان راه خدا موقعی که از مرکبشان می‌فتند و در راه خدا شهید می‌شوند، می گویند دیگر از گذشته خود هیچ حزن و اندوهی نداشته باشید. شما را به همان بهشت انبیاء وعده می‌دهیم.
پس فرزندانم، تلاش بکنید این فرزندان اسلام ای همه انسان‌ها تلاش کنید تا مشمول صلوات و رحمت خدا قرار بگیرید. اگر شما مشمول رحمت و صلوات خدا قرار بگیرید. به هیچ بن‌بست و گمراهی برنخواهید خورد.
حق را دریابید و پیش بروید این قرآن است. این پیام خدا است. و این رسالت خداست و این رسالت همه انبیا خداست باید هجرت کنیم.
رسول هدا می‌فرماید: این زندگی دنیا به منزله این است که انسان انگشت خودش را به آب دریا بیندازد و بالا بکشد چقدر از آب دریا برداشته‌اید؟ شما آیا به این رسیده‌ای که چقدر از آب دریا برداشته‌ای؟ باید شما خوب توجه کنید دنیا به منزله آخرت این جور است.
... انسان باید بفهمد که عالم آخرت چقدر بزرگ است و نعمت‌هایی که در آنجا برای رهروان راه انبیا هست و به حرف و به زبان و به گفته،‌ هیچ‌کسی نمی‌تواند توصیف آن‌ها را بکند. این چند روزه دنیا، قابل آن نیست که شما به گمراهی بروید و به این طرف و آن طرف بزنید.
فرزندانم شما را به نماز و شما را به اقامه نماز سفارش می‌کنم همان سفارشی که لقمان به فرزندش کرد که نماز را به پا دارید امر به معروف و نهی از منکر کنید.
فرزندان عزیزم، از قرآن مدد بجویید و از قرآن سرمشق بگیرید تا به گمراهی کشیده نشوید، این هدف قرآن است و این هدف همه انبیاء خداست. من که این آیات را برای شما می‌خوانم از صمیم قلب می‌خوانم. چند شب دیگر به طرف دشمن روانه می‌شوم و اگر برنگشتم امیدوارم که شما به قرآن بپیوندید و به این وصیت‌هایی که مرن کردم عمل کنید و من هنوز هم صحبت دارم. باید به شما تذکر بدهم. ای فرزندانم، باز شما را به قرآن توصیه می‌کنم، هیچ راهی بهتر از راه قرآن نیست.

شهید حسین سعیدی

«شهدا شمع محفل بشریتند»            امام خمینی ره
 
 
 
نام          نام خانوادگی      نام پدر      محل تولد    شغل   تاریخ شهادت      محل دفن
حسین      سعیدی           محمود        کاشان      کارگر     ۱۱/۸/۶۱      دارالسلام
 
 
 
متن وصيت نامه شهيدحسين سعيدي

بسمه تعالي

وقتي ازبه جبهه مي رفت به پدر ومادر خود گفت كه هيچ راهي از اين راه بهتر نيست.كه عمويم شهيد علي سعيدي رفته است.من هم بايد به همين راه بروم وهيچ ناراحتي هم نكنيد اگر انشاالله  به درجه رفيع شهادت رسيدم وخدامن راقابل لياقت داشت كه شهيد شوم وچه بهتر ازاين راه پس من رفتم وازشهيد شدن من ناراحتي به خود راه ندهيدودر ضمن دربسيج هم نوشته ام كه اگر من شهيد شدم حقوق كار خانه من را به پدرم بدهيد تا خرج كند وزياد براي من ناراحت نباشيد ودر رفتنش زياد از خواهر خود كه فلج بود گفت كه اين خواهر منرا به آن خوبي كنيدومتوج آن شويد.
خداحافظ خدا حافظ
و این چنین سوختند... وحال ما..............          
 
        دراین روز جمعه برای ظهور آقا وشادی روح این شهید۳ صلوات